Graviditetsoppdatering uke 35

Da var julen sånn halvveis over, og alle rakettene er ute i butikkene, lurer på hvor mange millioner vi skyter i lufta hvert år sånn egentlig. Men det er nå utrolig vakkert. Selv savner jeg pinnerakketetene, de var liksom ekstra fine. Tenkte å gi dere ukens faste gravidoppdatering, nå nærmer det seg dere. Åh, som jeg gleder meg til å møte den lille mageboeren min nå. 

♥Termin: 10 Februar på selveste morsdagen.

♥ Uker på vei: 34+1

Dager igjen: bare 45 dager igjen nå, herlighet nå kan jeg si jeg virkelig gleder meg til å møte mini!

Babyens størrelse og vekt: ca 44 cm lang fra hode til føttene og ca 2.38  kg i starten av uken og

2.56 kg i slutten av uken (Preglifeappen) Lurer virkelig på om han er så stor, tror ikke han veier så mye for å være helt ærlig, men man vet jo aldri. 

♥ Kjønn: Liten gutt, som sikkert er minst like sjarmerende som pappaen sin.

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Jeg er egentlig ikke så utålmodig.. Jeg er lei av å være gravid, det er sikkert å visst, men jeg vet at det blir travelt når han kommer så jeg prøver også å nyte litt den siste tiden hvor jeg bare trenger å tenke på meg selv når jeg skal ut døra. 

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, Den er godt på vei opp mot 72. 

♥ Hodet ned: Tror han har hodet sånn noen lunde nedover, men ikke lagt seg helt til rette enda det har han ikke.

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja aktivitet er det, men på en helt annen måte nå enn tidligere i svangerskapet, nå er det ikke de sparkene eller dunkene på helt samme måte, det er mer bevegelser og så kommer det noen ganger ett par kuler. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: Det føles litt bedre noen netter, iallefall nå i jula, kjennes ut som han har gitt blæra litt plass akkurat sånn som han ligger nå. Går kun på do 2 ganger om natten iallefall. De siste nettene har vert litt bedre enn de pleier å være, det har vert deilig!

♥ Form og plager: Fortsatt bekkenet som ikke spiller på lag, men på selveste julaften så hovnet også bena mine sånn opp at jeg så ikke ut, har vert litt opp og ned siden, men ser hvis jeg går mye og sitter med bena ned på gulvet så hovner de opp med en gang. 

 Barnerom:  Det er jo klart det, må bare få ut barnevognen og bilstolen der fra, men det får gjøres i midten på Januar tenker jeg. 

 Utstyr som trengs: ja hva trengs nå, sikkert mye jeg ikke har tenkt på, men nå er det jul.. resten får man ta etter hvert, det er jo ikke sånn at alle butikkene stenger når man har født. 

♥ Melk:  Nope,  bare ekstremt store boobies.. haha

♥ Cravings: Faktisk så har jeg ikke hatt noen spesiell cravings siste uka, jeg bare spiser alt jeg kommer over.. salt og søtt… virkelig bra sikkert. 

Kynnere: jada, kommer inni mellom de.

♥ Tungt: Ja, jeg føler meg som en hval

♥ Neste kontroll: skal på kontroll i morgen kl 12, så får vi se da hvordan det går med mini og dette er symfysemålet. 

♥ Strekkmerker: nja litt små her og der.

♥ Tanker om fødselen: Kjenner mer og mer på det altså, det må jeg si. Gleder og gruer meg jeg på en gang. 

Vi skrives – Malin

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg