Babyshower

Hvert år på denne tiden pleier vi å pynte juletre sammen som en familie hjemme hos mamma og pappa. I år var intet unntak og mamma hadde for ei stund tilbake siden spurt om jeg ville være med ut å handle juletre onsdag ettermiddag før vi pynta treet sammen etter på. Jeg ble gladelig med så hun plukka meg opp rundt halv 5, først skulle vi innom søskenbarnet mitt å hente noe babyutstyr jeg fikk av henne. Helt fantastisk når andre venninner eller familiemedlemmer har hatt tidligere og gjerne er ferdig med barn. Da får en mye snadder! Etter litt kaffe og snakk der bar det videre på juletrejakt. 

Vi startet det hele på plantasjen for å se om de hadde noen brukelige trer der, men etter å ha endevendt alle edelgraner som var sikkert to og noen av de tre ganger var de enten for skeive, for ujevne eller for korte. Noen var til og med brune i bladene, derfor ble det bestemt at vi kjøper heller på Spar i nærheten av der mamma å pappa bor. Her var kvaliteten virkelig en helt annet og etter litt om og men og han stakkaren som jobbet der nesten måtte gå “catwalk” med juletrærne så ble nå ett med i bilen. 

Videre bar turen innom på spar for å handle inn nødvendigheter til en god kvelds, for det er standarden når man pynter treet. Masse godis og en god kvelds. Godisen hadde allerede pappa ordnet etter en jobbtur i Sverige så det var kun kveldsen som gjenstod. Lite visste jeg at en fnisete jentegjeng stod hjemme i døra hos mamma å venta på oss.

Hjemover kjørte vi altså, med to blide hunder som sikkert egentlig tenkte få oss nå for faen hjem da vell mennesker. Vi parkerte utenfor og to utålmodige hunder var virkelig klare for å komme inn. Selv om det var tomt for bil tenkte ikke jeg noe over det, for pappa var på vei for å hente lillebror og hans familie tenkte jeg, og lite tenkte hodet mitt over at døren ikke var låst når jeg tok i den. Døra gikk opp og det ble ropt SURPRISE, typisk meg så går jeg inn i en slags sjokktilstand hvor hjernen går litt i stopp. Jeg mener å huske det første jeg sa var herregud, men jeg er usikker. Jeg var iallefall overrasket, for jeg var sååå sikker på at jeg kom til å forstå når denne babyshoweren kom til å finne sted. Den gang ei når til og med mamma blir med på det og bruker tradisjonen vår som lokkemiddel, så jeg ble ikke seende ut så fresh som jeg hadde planer om, men det er jeg nesten glad for. Jeg ble så overrasket og setter så stor pris på at så mange kunne være med og setter av ettermiddagen og kvelden sin for meg og min lille mageboer. Vi er virkelig heldige <3 

Kvelden bestod av deilig tapas, nydelig kake, masse snakk, perfekte gaver og gjetting av vekt, lengde osv. 

Tusen takk <3 

Vi skrives – Malin

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg