Graviditetsoppdatering uke 32

De snakker om at vekten skal øke fortere de neste ukene, for nå skal barnets vekt fordobles. Ja, jeg har jo som tidligere fortalt gått opp nesten 1 kg i uka jevnt over. Nå derimot raste vekta opp de siste 14 dagene. Morgenvekten sier nå 69.5 kg!! Herlighet, hva kan jeg gjøre for å begrense det liksom, kjenner jeg har gitt litt opp og egentlig bare putter i meg det jeg vil ha, merker ingen forskjell uansett. 

♥Termin: Den er 10 Februar den.

♥ Uker på vei: 31+1

Dager igjen: 66

Babyens størrelse og vekt: ca 39 cm lang fra hode til føttene og ca 1.79 kg i starten av uken og

1.95 kg i slutten av uken (Preglifeappen) 

♥ Kjønn: Mammas lille prins, tror jeg hadde blitt redd hvis det plutselig poppa ut ei jente nå. hehe. 

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Jeg er egentlig ikke så utålmodig, gleder meg jo i hel til å se han, men vet han enda har det best trygt inne i magen min.

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 69.5……

♥ Hodet ned: Kjennes ut som han greier å snu seg enda, men jeg er ikke helt sikker. Han flytter iallefall voldsomt rundt på seg der inne. Min lille mageboer <3

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Jada, han spreller hele tiden, og har funnet sin egen lille døgnrytme, han er flink å holde mamma våken om natten iallefall. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: husker sist uke når jeg skreiv at jeg hadde sovet litt bedre noen dager, det har jeg ikke gjort denne siste uka for å si det mildt. Jeg er så sliten nå, uten ansiktet på (les sminken) så ser jeg faktisk ut som en anerkjent zombie-skuespiller fra Walking Dead. 

♥ Form og plager: Tror jeg begynner å bli vandt med for få timer med søvn i døgnet, kanskje like greit til den lille kommer. Men ryggen eller bekkenet er den som plager meg mest, tror jeg går merkelig og bærer kroppen merkelig nå for nå har det begynt å sette seg mellom skulderbladene også og det stråler opp mot nakken og hals og videre opp i kjeven. Ekstremt vondt når det først setter i gang og jeg får nesten litt følelsen av å ikke få nok luft. Noen som har hatt noe lignende?

 Barnerom:  Det er jo klart det, må bare få ut barnevognen og bilstolen der fra, men det får gjøres i midten på Januar tenker jeg. 

 Utstyr som trengs: Var på kid i går å handla litt kluter osv siden de har 40 prosent på hele barneavdelingen. Har også vert å fått tak i en krem for såre nippler og alt mulig annet som visst skal være veldig god.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall, er vell gjerne rundt hjørnet, kan bare vente litt til for min del da.

♥ Cravings: Faktisk så har jeg ikke hatt noen spesiell cravings siste uka, jeg bare spiser alt jeg kommer over.. salt og søtt… virkelig bra sikkert. 

Kynnere: jada, kommer inni mellom de.

♥ Tungt: nei, jeg føler meg lett som en fjær, lurte på å ta en svipptur til Trolltunga i over i morgen, ånei. 

♥ Neste kontroll: Det er i midten på desember

♥ Strekkmerker: Fått noen små på puppene, som har gått fra 75 C til 80 D nå… hvor skal det ende liksom. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

 

Vi skrives – Malin

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg