Graviditetsoppdatering uke 31

Tenk at i dag går vi inn i uke 31 av graviditeten og i morgen er det 1 Desember, nå går faktisk tiden fort iallefall frem til jul tenker jeg! Nå er nesten 75 prosent av graviditeten fullført som vil si at det bare er 25 prosent igjen.

♥Termin: Den er 10 Februar den.

♥ Uker på vei: 30+1

Dager igjen: 72

Babyens størrelse og vekt: ca 37 cm lang fra hode til føttene og ca 1.6 kg i starten av uken og

1.7 kg i slutten av uken (Preglifeappen) 

♥ Kjønn: Mammas lille prins, tror jeg hadde blitt redd hvis det plutselig poppa ut ei jente nå. hehe. 

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Jeg er egentlig ikke så utålmodig, gleder meg jo i hel til å se han, men vet han enda har det best trygt inne i magen min.

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 67 Så ja, den fortsetter å stige den ja. 

♥ Hodet ned: Kjennes ut som han greier å snu seg enda, men jeg er ikke helt sikker. Han flytter iallefall voldsomt rundt på seg der inne. Min lille mageboer <3

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Jada, han spreller hele tiden, og har funnet sin egen lille døgnrytme, han er flink å holde mamma våken om natten iallefall. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: har siste uken sovet litt bedre enn ellers noen av dagene faktisk, sliter bare med å sovne igjen når jeg først våkner. 

♥ Form: Tror jeg begynner å bli vandt med for få timer med søvn i døgnet, kanskje like greit til den lille kommer. Men ryggen er den som plager meg mest, tror jeg går merkelig og bærer kroppen merkelig nå for nå har det begynt å sette seg mellom skulderbladene også og det stråler opp mot nakken og hals og videre opp i kjeven. Ekstremt vondt når det først setter i gang og jeg får nesten litt følelsen av å ikke få nok luft. Noen som har hatt noe lignende?

♥ Plager: svarte vell på det over her, tror jeg lager det til ett punkt fra neste uke av. 

 Barnerom: Tror det er sånn noen lunde klart 

 Utstyr som trengs: Nå er vell det meste i boks, det fikk dere se sist uke. Mangler mer sånne småting som oljer, såper, kluter osv.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall, er vell gjerne rundt hjørnet, kan bare vente litt til for min del da.

♥ Cravings: Faktisk så har jeg ikke hatt noen spesiell cravings siste uka, jeg bare spiser alt jeg kommer over.. salt og søtt… virkelig bra sikkert. 

Kynnere: jada, kommer inni mellom de.

♥ Tungt: Ja, det blir ikke akkurat lettere nei, begynner å bli hoven i bena også nå. ser etter jeg har stått eller gått mye så ser tærne og anklene litt merkelige ut ja. 

♥ Neste kontroll: Det er i midten på desember

♥ Strekkmerker: Fått noen små på puppene, som har gått fra 75 C til 80 D nå… hvor skal det ende liksom. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

Vi skrives – Malin

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg