Graviditetsoppdatering uke 30

I dag har vi fullført 71.7 prosent av graviditeten, den siste uka føler jeg har gått litt fort for en gangs skyld, og det er deilig det. Gleder meg sånn til å kunne pynte til jul nå i løpet av neste uke. Tenk at vi går inn i Desember neste lørdag, det er ganske kult, jeg kjenner nesten jeg blir som ett lite barn igjen. 

♥Termin: Selveste morsdagen det vet du, 10 Februar.

♥ Uker på vei: 29+1

Dager igjen: 80

Babyens størrelse og vekt: ca 36 cm lang fra hode til føttene og ca 1.4 kg i starten av uken og

1.58 kg i slutten av uken (Preglifeappen) 

♥ Kjønn: Han som skal kapre alle jentenes hjerter der ute.

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Gleder meg veldig til å møte han, men han må være trygt og godt inne i magen noen måneder til, viktig at han blir stor og sterk. 

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 67 Så ja, den fortsetter å stige den ja. 

♥ Hodet ned: Han vrir og vender på seg hele tiden. 

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja, det er aktivitet, og han pleier å ha sine tidspunkt hvor han er veldig veldig aktiv. Kvelden til fredag sist uke var det nesten helt stille hele dagen så da endte det med fødeavdelingen for en sparketest, han hadde snudd seg innover og måtte vekkes med en dings for han sov i tillegg akkurat da  etter det sparket han i vei igjen. Herlighet så redd man kan bli når man merker at noe ikke er som det pleier der inne, heldigvis en logisk forklaring, men jeg tenker det er bedre med ett besøk ekstra enn at noe er galt og man ikke går. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: vet ikke om jeg vil snakke om det mer.

♥ Form: Den er lik, fikk sove godt natt til onsdag faktisk. Det var digg det, jeg våkner endel på ryggen eneste. Våkner med høy puls så må liksom snu meg tilbake på siden igjen. 

♥ Plager: lurer på om delene fra navlen og  ned rett forbi rumpa henger sammen noen dage, dingle dingle.

 Barnerom: Tror det er sånn noen lunde klart 

 Utstyr som trengs: Nå er vell det meste i boks, det fikk dere se sist uke. Mangler mer sånne småting som oljer, såper, kluter osv.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall, er vell gjerne rundt hjørnet, kan bare vente litt til for min del da.

♥ Cravings: Faktisk så har jeg ikke hatt noen spesiell cravings siste uka, jeg bare spiser alt jeg kommer over.. salt og søtt… virkelig bra sikkert. 

Kynnere: jada, kommer inni mellom de

♥ Tungt: Ja, det blir ikke akkurat lettere nei

♥ Neste kontroll: Det er i midten på desember

♥ Strekkmerker: Ikke noen som jeg ikke hadde før jeg ble gravid, kjære gud la det bli værende slik. Kjenner huden strekker seg voldsomt nå, så redd jeg kommer til å få noen ja. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

Se på skjønnasen da, mammas nese er iallefall på plass. 

Vi skrives – Malin

6 kommentarer

Siste innlegg