Gravidsvømming

Det å slite med bekkenløsning i svangerskapet er vanlig, noen blir mildt rammet, andre hardere. En har til og med de som må bruke krykker for det blir veldig veldig ille. Derfor sier jeg bare, pass på dere selv når dere venter en liten, du skal kunne være der og fungere når den lille kommer til verden også.

Hvordan føles bekkenløsning? Tro meg, du kjenner det når det står på, hvis jeg skal forklare det på min måte så føles det ut som veldig vondt i korsryggen og lenger ned, noen ganger stråler det fremover i samme høyde som bak, mot lysken liksom. Du sliter med å gå fort, med stor gange, trapper er grusomt og å bøye seg blir ikke bedre med tiden. Du våkner om natten ca hver eneste gang du snur på deg og blir generelt sliten av konstant verk. Noen dager er bedre enn andre heldigvis, og for meg var redningen gravidsvømming, eller bading generelt. 

(bilde er fra hotellet vi var på i helgen)

For meg hjelper det voldsomt, hver tirsdag har ei jordmor svømming på Havnaberg her i Haugesund, det er et veldig rimelig tiltak som er satt i gang. Ca annen hver gang er det også instruktør som gjør øvelser med oss, dette bruker vi å gjøre også utenom når hun ikke er der. Dette gjøres helt i ens eget tempo og får en vondt skal man stoppe. 

(bilde: haugesund kommune)

Dette er noe som iallefall fungerer veldig godt for meg og mitt bekken, dager med basseng fungerer jeg veldig mye bedre og det kjennes som om jeg faktisk har litt til overs. Har du ett basseng i nærheten, gjerne ett som ikke er iskald så ta å flyt litt. Du vil føle deg så utrolig mye lettere, det er helt fantastisk. 

Her i Haugesund og for de som bor i vår kommune betaler vi kun 30 kr per gang vi er der å svømmer, synes det er utrolig rimelig og virkelig verd det.  Svømmingen er hver Tirsdag kl 11-12 på Havnaberg. Det er også veldig koselig for en møter andre i samme situasjon som en selv, så en får vert litt sosial også, en har også jordmor tilstede hvis en har spørsmål om hva det nå enn måtte være. 

Har du ikke tilgang på basseng, tapp godt i badekaret hjemme å bare ligg å dypp, det hjelper. 

Vi skrives – Malin

7 kommentarer

Siste innlegg