Graviditetsoppdatering uke 29

Tenk at nå gjenstår det under 30 prosent igjen av graviditeten, hjelp. Nå er vi jaggu meg inne i det tredje og siste trimesteret. Det er nå man føler det har gått litt fort uansett, selv om det gjenstår en bit enda. Åh, jeg gleder meg sånn til å møte han lille som ligger der inne. 

 

♥Termin: Selveste morsdagen det vet du, 10 Februar.

♥ Uker på vei: 28+1

Dager igjen: 87

Babyens størrelse og vekt: ca 35 cm lang fra hode til føttene og ca 1.26 kg i starten av uken og

1.4 kg i slutten av uken (Preglifeappen) I og med at han ligger litt under dette så vil nok hans vekt enda være litt bak. Spent på hva jordmor sier om dette i morgen

♥ Kjønn: Han som skal kapre alle jentenes hjerter der ute.

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Gleder meg veldig til å møte han, men han må være trygt og godt inne i magen noen måneder til, viktig at han blir stor og sterk. 

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 66 Så ja, den fortsetter å stige den ja. buhuhuh

♥ Hodet ned: Når jeg var på 3D ultralyden lå han med hodet ned iallefall, jeg glemte helt å spørre om han fortsatt kunne snu seg der inni, det er iallefall et voldsomt baluba der inne av og til.

♥ Hodet festet: Nei

♥ Aktivitet innenfra: Ja, det er aktivitet, får litt noia hvis det er rolig i veldig lange perioder, men jeg føler aktiviteten øker stadig jeg da. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: vet ikke om jeg vil snakke om det mer.

♥ Form: Og opp å ned går det, den er skikkelig krise faktisk. Herregud så fanget man kan føle seg i sin egen kropp.. Klarer seriøst ikke vaske do engang uten å nærmest gråte i smerte etterpå. Pysekropp.

♥ Plager: lurer på om delene fra navlen og  ned rett forbi rumpa henger sammen noen dage, dingle dingle.

 Barnerom: Mangler for det meste småting og gulvteppe, noen som har tips til koselige tepper? 

 Utstyr som trengs: Nå er vell det meste i boks, det fikk dere se sist uke. Mangler mer sånne småting som oljer, såper, kluter osv.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall, er vell gjerne rundt hjørnet, kan bare vente litt til for min del da.

♥ Cravings: Lionsjokolade…altså når man sitter i bilen å spiser det å håper ingen ser deg for da har det ikke skjedd. Da folkens, da er det virkelig cravings.

Kynnere: Får det hvis jeg anstrenger meg, fysj så vondt?

♥ Tungt: Ja, når jeg går opp av bassenget så kjennes det ut som noen har knytta sandsekker fast i meg jo lenger opp jeg kommer. 

♥ Neste kontroll: Jordmor i morgen, spent på hva vi skal snakke om da.

♥ Strekkmerker: Ikke noen som jeg ikke hadde før jeg ble gravid, kjære gud la det bli værende slik. Kjenner huden strekker seg voldsomt nå, så redd jeg kommer til å få noen ja. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

Herregud så glad det går an å være i noen uten å egentlig ha møtt dem <3

Vi skrives – Malin

6 kommentarer

Siste innlegg