Graviditetsoppdatering uke 28

♥Termin: Den er fortstat 10. Februar den

♥ Uker på vei: 27+1

Dager igjen: 94

Babyens størrelse og vekt: ca 34 cm lang fra hode til føttene og ca 1.1 kg i starten av uken og

1.23 kg i slutten av uken (Preglifeappen) 

♥ Kjønn: En liten gutt 

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Gleder meg veldig til å møte han, men han må være trygt og godt inne i magen noen måneder til. 

♥ Vektøkning: Startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 65.5. Så ja, den fortsetter å stige den ja.

♥ Hodet ned: Nei det tror jeg ikke, kanskje i perioder fordi han turner rundt der inni til tider. hehe. 

♥ Hodet festet: Neida.

♥ Aktivitet innenfra: Ja, det er aktivitet, får litt noia hvis det er rolig i veldig lange perioder, spesielt på morgenen. Men han er veldig aktiv på kveldene så det er tryggende. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: De siste to nettene har vert litt krise… tror ikke det er mange timene jeg sover noe ordentlig iallefall.  

♥ Form:  Egentlig samme som sist uke så det får stå. Tirsdager etter svømming er helt sykt deilige, men når kvelden og natten kommer starter det hele! Fått meg dyne som jeg har mellom bena. Det hjelper det, men jeg skubber den bort når jeg sovner så våkner jeg av det samme alikevell. Sovner iallefall litt fortere da. 

♥ Plager: Samme som sist uke, bekkenet spiller virkelig ikke på lag og gjør at jeg blir veldig sliten og trøtt.

 Barnerom: Mangler for det meste småting og gulvteppe.

 Utstyr som trengs: Nå er vell det meste i boks, det fikk dere se sist uke. Mangler mer sånne småting som oljer, såper, kluter osv.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall.

♥ Cravings: Lionsjokolade…. Takk Cath, takk.. heheh

Kynnere: Får det hvis jeg anstrenger meg, fysj så vondt?

♥ Tungt: Ja, når jeg går opp av bassenget så kjennes det ut som noen har knytta sandsekker fast i meg jo lenger opp jeg kommer. 

♥ Neste kontroll: 3d ultralyd i MORGEN, gleder meg i hel, håper virkelig han spiller på lag. Jordmor er neste uke. 

♥ Strekkmerker: Ikke noen som jeg ikke hadde før jeg ble gravid, kjære gud la det bli værende slik. Kjenner huden strekker seg voldsomt nå, så redd jeg kommer til å få noen ja. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

Æææ, gleder meg sånn til i morgen!

Vi skrives – Malin

8 kommentarer

Siste innlegg