Gravidoppdatering uke 27

Tenkt at i morgen er det kun 100 dager igjen til termin, jeg husker når jeg telte ned fra 100 dager til vi skulle på Asia turen vår. Det gikk helt ekstremt fort, jeg synes normalt sett alltid at dette halvåret mot jul går fort. Så nå håper jeg siste rest går like fort som den gjorde i fjor. 

♥Termin: Den er fortstat 10. Februar den

♥ Uker på vei: 26+1

Dager igjen: 101

Babyens størrelse og vekt: ca 32 cm lang fra hode til føttene og ca 950 gram i starten av uken og

1075 gram i slutten av uken (Preglifeappen) Tenk at lillemann snart er over 1 kg stor <3 

♥ Kjønn: En liten gutt 

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Gleder meg veldig til å møte han, men han må være trygt og godt inne i magen noen måneder til. 

♥ Vektøkning: Gikk på vekta igjen i dag, startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 65 kg. Herlighet.

♥ Hodet ned: Nei det tror jeg ikke, kanskje i perioder fordi han turner rundt der inni til tider. hehe. 

♥ Hodet festet: Neida.

♥ Aktivitet innenfra: Det er så koselig når han sparker og styrer på der inne, elsker det. Selv om det noen kvelder og netter blir litt mye når jeg allerede sliter med å sove. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

 ♥ Søvn: Her natt til onsdag sov jeg mitt beste, tror jeg bare våknet 4 ganger det er rekord. Følte meg faktisk levende den dagen. Det var digg. 

♥ Form:  Den er veldig lik, Tirsdager etter svømming er helt sykt deilige, men når kvelden og natten kommer starter det hele! Fått meg dyne som jeg har mellom bena. Det hjelper det, men jeg skubber den bort når jeg sovner så våkner jeg av det samme alikevell. Sovner iallefall litt fortere da. 

♥ Plager: Samme som sist uke, bekken, sliten og trøtt.

 Barnerom: Fått en hylle som skal opp på veggen. Det blir veldig koselig. Mangler et gulvteppe der inne, men finner liksom ingen som skriker velg meg. 

 Utstyr som trengs: Tror faktisk alt det store er handlet inn nå, det var så gøy og ikke minst dyrt. Tenkte å lage innlegg å ta bilder av alt i morgen så følg med. Er noe jeg fortsatt trenger og ønsker meg selvfølgelig. Gulpekluter, håndklær, vaskekluter, lekematte, hmm ja det var det jeg kom på i farten.

♥ Melk: Nei, ikke merket noe til den enda iallefall.

♥ Cravings: hmm, alt, jeg elsker mat, chips og faktisk godteri som jeg normalt sett spiser veldig lite av.

Kynnere: Vert litt mindre av de kanskje. 

♥ Tungt: Ja, når jeg går opp av bassenget så kjennes det ut som noen har knytta sandsekker fast i meg jo lenger opp jeg kommer. 

♥ Neste kontroll: Husker faktisk ikke dato jeg skal til jordmor, men vi skal ta 3d ultralyd mellom uke 27-28 engang, gleder meg i hel <3 

♥ Strekkmerker: Ikke noen som jeg ikke hadde før jeg ble gravid, kjære gud la det bli værende slik. Kjenner huden strekker seg voldsomt nå, så redd jeg kommer til å få noen ja. 

♥ Tanker om fødselen: Gru gleder meg til den fortsatt, gruer meg til den ekstreme smerten, men gleder meg aller mest til gleden det bringer <3

Som sagt så kommer det innlegg i morgen om innkjøpene vi har hatt siden sist. 

Vi skrives – Malin

5 kommentarer

Siste innlegg