Graviditetsoppdatering uke 26

Ja da var enda en uke av graviditeten gått og vi er inne i uke 25, føler tiden går seint nå når jeg går hjemme, jeg misunner virkelig de som føler seg så freshe og fine gjennom hele graviditeten. Da må alt gå så fort og lett i forhold, dagene snegler seg iallefall for min del og jeg prøver å finne små ting å gjøre hver dag så ikke en dag føles som to. 

♥Termin: 10. Februar

♥ Uker på vei: 25

Dager igjen: 108

Babyens størrelse og vekt: ca 31 cm langt og ca 810 gram i starten av uken og

930 gram i slutten av uken (Preglifeappen)

♥ Kjønn: En liten gutt 

♥ Navn: Det får dere alle vite når han ankommer

Utålmodig: Gleder meg veldig til å møte han, men han må være trygt og godt inne i magen noen måneder til. 

♥ Vektøkning: Gikk på vekta igjen i dag, startvekten min var på ca 56 kg, nå er jeg oppe i 64 kg. Herlighet.

♥ Hodet ned: Nei det tror jeg ikke, kanskje i perioder fordi han turner rundt der inni til tider. hehe. 

♥ Hodet festet: Neida.

♥ Aktivitet innenfra: Ja han spreller på nå, så mye at samboer kjenner det utenpå, og det ses som små dytt i magen når han sparker eller beveger seg, det kjennes noen ganger ut som om jeg har en akrobat der inne. 

♥ Høygravid: Nope ikke ennå.

♥ Søvn: Hormonene sier at jeg skal begynne å gråte bare jeg snakker om søvn. Nei den blir det ikke mye av, laa meg sove. 

♥ Form:  Begynte på gravidsvømming i går, det var helt fantastisk deilig, kunne tenke meg å bo i vann. Men bekkenet er fortsatt det samme, håper det løsner litt, for det er slitsomt. 

♥ Plager: Samme som sist uke, bekken, sliten og trøtt.

 Barnerom: Fortsatt ikke gjort stort mer, overskuddet er ikke helt der om dagene. 

 Utstyr som trengs: Har ikke handlet noe mer siden sist, så trenger fortsatt det samme, skal å bestille siste rest på fredag etter planen så kommer gjerne en blogg om det også etter hvert. 

♥ Melk: Nei, satser på jeg slipper det ei stund til.

♥ Cravings: hmm, alt, med den vektoppgangen jeg har burde jeg vell gjerne begrense meg, selv om jeg ikke føler jeg spiser for to akkurat. 

Kynnere: Vert litt mindre av de kanskje. 

♥ Tungt: Ja jeg synes iallefall det, merker de 8 kg ekstra altså. heheh. 

♥ Neste kontroll: I morgen skal jeg ta en sånn glukosebelastningstest fordi jeg er over 25 år og da skal en visst gjøre det, kan fortelle mer om omfanget av den når jeg har vert gjennom det selv, vet bare at jeg skal faste.. meh.

♥ Strekkmerker: Ikke noen som jeg ikke hadde før jeg ble gravid

♥ Tanker om fødselen: Det har jeg ikke tenkt så veldig mye på enda, ser mye på fødeavdelingen da. Spennende program, men selvfølgelig det er en sånn gruglede følelse over det hele. 

Er det noen av mine lesere som har hatt 3D ultralyd? Hvilken uke tok dere den i, og er du fornøyd med bildene? Vi skal ha, men er usikker på hvilken uke vi bør gjøre det i.

De som synes det er kleint å svare her kan selvfølgelig skrive på Instagram som flere av dere allerede har gjort, blir glad for alle koselige tilbakemeldingene jeg får <3 Der heter jeg også Mnilaa

5 kommentarer

Siste innlegg