Nesting, hva er det?

Når vi laga posteren vår som vi publiserte på facebook om at jeg var gravid kjøpte Adam ei bok som heter Being a great dad – Dummies. I denne boken stod det om de forskjellige stadiene som skjer gjennom graviditeten og en av dem er nesting eller hekkende da som det blir oversatt direkte til fra engelsk til norsk. 

Søker du på Google på nesting med ordet gravid eller pregnant under kommer det opp mye forskjellig, nesting handler jo om å gjøre redet eller da i vårt tilfelle huset og gjerne spesielt barnerommet klart til den lille kommer. Det sies at det skjer i de senere ukene, men for min del har det startet for ei lita stund siden og blir ikke akkurat bedre for hver uke som går. 

Egentlig så har jeg så langt gjennom graviditeten vært veldig avslappet til å få orden på ting til lillemann kommer i Februar. Jeg har egentlig følt at jeg har veldig god tid, jeg startet litt med barnerommet, men har egentlig ikke stresset noe særlig med det, det er heller de siste par ukene det har tatt litt av. Ikke bare på barnerommet, men også ellers. Jeg kunne tenke meg å gjøre ditt å datt hjemme, jeg har lyst å støvsuge og vaske og føler aldri huset er rent. Det er bare synd at ryggen min sier stopp. Støvsuging gjør vondt, heldigvis for meg så ordner den kjekke Irobot støvsugeren også kalt Robert mye av det for meg. 

Tenkte i første omgang å vise det jeg har kjøpt inn denne uken, så kommer bilder av barnerommet og innholdet i det etter hvert når det blir litt mer klart. 

Her er det som har kommet i hus denne uken:

Easygrw nature dunpose i fargen grey melange, det jeg liker veldig godt med denne posen er at den ikke må byttes ut i vintrene fremover fordi den har forlengelse del som følger med. Denne blir god å ha i vintermånedene.

Brystpumpe er veldig kjekt å ha i hus allerede fra start av tenker jeg, for min del uten tålmodighet når det gjelder sånn å stå å vente er det veldig greit at denne kan pumpe begge bryst på en gang hvis jeg skal ut på noe eller er ute på noe. Ble anbefalt merket av ei venninne som har den enkle versjonen, veldig enkel og grei.

Denne søte elefanten måtte jeg også ha, fant et bilde på instagram hvor noen hadde tatt noen herlige babybilder av babyen sammen med denne herlige saken. Den er bestilt på Wish. 

Vi skrives – Malin

 

 

4 kommentarer
    1. Så utrolig søt hund og bamse! <3 Gleder meg til å se hvordan barnerommet blir! Tenkte jeg snart skulle starte på barnerommet, ting tar litt tid her hos oss, går ikke så fort unna, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg